24 srpnja 2011

Jeste li znali? / Did you know?


Jeste li znali da je Jadransko more svrstano u ekološka područja u kojima je zabranjeno odlaganje otpadaka?
Ovu fotografiju sam snimila na trajektu kad sam putovala na more. Iznenadila sam se ovim podacima (znala sam da se otpad dugo razgrađuje, ali neke brojke su me zaista šokirale)...
~
Did you know that the Adriatic Sea is classified in environmental areas in which is prohibited disposal of waste? 
This photo I shot on the ferry when I traveled on my vacation. I was surprised by this information (I knew that the waste breaks down long, but some numbers are really shocked me)... 


Razgradnja otpada u moru traje:
Decomposition of waste in the sea is:
  • Papir / novine: 2-4 tjedna  /  Paper / newspapers: 2-4 weeks 
  • Vunene i pamučne tkanine: 1-12 mjeseci  /  Wool and cotton fabrics: 1-12 months
  • Obojeno drvo: 13 godina (!!!)  /  Painted wood: 13 years (!!!) 
  • Pokositrena limenka: 100 godina  /  Tinned cans: 100 years
  • Aluminijska limenka: 200-500 godina (!!!)  /  Aluminum Can: 200-500 years (!!!)
  • Plastika (ambalaža, boce, vrećice): 450 godina  /  Plastics (packaging, bottles, bags): 450 years
  • Staklo: neodređeno vrijeme  /  Glass: indefinitely

Zaista je važno čuvati prirodu za djecu i sve buduće naraštaje.
It is really important to protect the nature for our children and future generations.

4 komentara:

  1. I to mislim da se radi o vremenu poluraspada,a do konačnog raspada prolazi još i mnogo više nego duplo vremena,jer razgradnja prema kraju postaje sve sporija i sporija...

    OdgovoriIzbriši
  2. 450 ans... Quand je pense au nombre d'objets plastiques autour de nous...

    OdgovoriIzbriši